منتديات أحلى شباب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات أحلى شباب

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

عايز تعرف ازاي تفرمت جهازك وترجع الى كان عليه حتي الميسدات

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
dayem
الإدارة العليا
الإدارة العليا
dayem

المهنة : عايز تعرف ازاي تفرمت جهازك وترجع الى كان عليه حتي الميسدات Progra10
الهواية : عايز تعرف ازاي تفرمت جهازك وترجع الى كان عليه حتي الميسدات Sports10
مشجع فريق : عايز تعرف ازاي تفرمت جهازك وترجع الى كان عليه حتي الميسدات Up77-031620ef5e
الأوسمة : عايز تعرف ازاي تفرمت جهازك وترجع الى كان عليه حتي الميسدات Up77-d8c1a4a7a5

عايز تعرف ازاي تفرمت جهازك وترجع الى كان عليه حتي الميسدات Empty
مُساهمةموضوع: عايز تعرف ازاي تفرمت جهازك وترجع الى كان عليه حتي الميسدات   عايز تعرف ازاي تفرمت جهازك وترجع الى كان عليه حتي الميسدات I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 10, 2008 2:18 pm

ولا الفرمته حلوة لاي جهاز بتفوق الجههاز وتخففه وبتخلليه اسرع زى الكومبيوتر بالضبط واى خلل فيه بيتصلح بعد الفرمته سواء برنامج معلق او اي حاجه ما علينا دا مش موضعنا احنا عارفين كل دا المشكله في الفرمته طبعا بعد الفرمته الجهاز كانه جديد مفيش عليه اى حاجه بالطريقه الى هاقولها دالوقتي
طريقه سهله نعملها قبل ما نفرمت جهزنا نعمل ايه ؟
ايوة نعمل ايه !
اه انا الى هاشرح
متخفوش مش هأغرقوا انا بأضحك معاكوا
نبدأ :
صلوا بينا على النبي الاول
أولا :
هندخل على كارت المومري وبعدين خيارات (options)
اول اختيار Backup phone mem نسخه احتياطيه زاكرة الهاتف
بعد ما نختار الخيار الاول هتلاحظ التليفون بينسخ زاكرة الهاتف على كارت المومري حتي الميسدات و الرسيف و البرامج و الاسامي و الاوضاع و التخصيص حتي لو انت مشغل اليف الايبهات بتاعت اليف هتتنسخ زي الكومبيوتر اما بتعمل له نسخه جوست
ثانيا :
بعد ما النسخه تكمل هتلاقي ظاهر على شاشت التليفون النسخه اكتملت
بعد كا عملنا النسخه على المومري كارد نفرمت الجهاز وبعد الفرمته
ادخل على المومري كارد وبعدين خيارات (options) هتلاقي في اختيار ظهر بعد الاختيار الاول وهو Restore from card الاختيار الثاني
وهو ارجاع النسخه من المومري كارد الى الهاتف
وبعد ما نختار الخيار الثاني هتلاحظ التليفون بينسخ وبعد ما يكمل نسخ هيطلب منك ريستارت اعطي له اوك هيعمل ريستارت هتلاقي كل حاجه زي ما كانت بالضبط حتي الصورة الخلفيه و الميسدات
ثالثا :
( طريقه الفرومات للموبيل )
اقفل موبيلك اضغط باستمرار على 3*وزرار الاتصال السماعه الخضراء يعني الفرمته بنضغط على ثلاث ازرار باستمرار و الموبيل مغلق وبعد كدة واحنا ضغطين على الازرار الثلاثه نفتح الجهاز هتلاحظ كلمه فورماتنج على الشاشه وسير اسود من الشمال الى اليمين كدة الفرمته تمام
في اجهزة مش بتتفرمت كدة يبقي يفرمتوا بالشفرة #3770* واتصال هتلاقي الموبيل اتقفل واتفتح بس هيغيب شويه
رابعا :
الطريقه انك توضع الرسائل على المومري كارد كالتالي :
1-ندخل على الرسائل messaging
2-بعد ما ندخل على الرائل ندخل على خيارات options
3-من خيارات ندخل على الضبط settings
4-من الضبط ندخل على اخري other
5-من اخري ندخل على الزاكرة المستخدمه memory in use
6-اول ما تدخل على الزاكرة المستخدمه اختار المومري كارد هتلاقي التليفون بينقل و هيطلب من النقل مع الاحتفاظ بالاصل ام لا زي ما تحب
وكدة هتكون الرسائل عندك على المومري كارد فكدة حتي لو فرمت الرسائل عندك على المومرى كارد
https://ahlashabab1.yoo7.com
أحمد الطموهي
الإدارة العليا
الإدارة العليا
أحمد الطموهي

الجنس : عايز تعرف ازاي تفرمت جهازك وترجع الى كان عليه حتي الميسدات I_icon_gender_male
المزاج : عايز تعرف ازاي تفرمت جهازك وترجع الى كان عليه حتي الميسدات Pi-ca-16
المهنة : عايز تعرف ازاي تفرمت جهازك وترجع الى كان عليه حتي الميسدات Progra10
الهواية : عايز تعرف ازاي تفرمت جهازك وترجع الى كان عليه حتي الميسدات Sports10
مشجع فريق : عايز تعرف ازاي تفرمت جهازك وترجع الى كان عليه حتي الميسدات Up77-031620ef5e
دعاء المنتدى : عايز تعرف ازاي تفرمت جهازك وترجع الى كان عليه حتي الميسدات 15781610

عايز تعرف ازاي تفرمت جهازك وترجع الى كان عليه حتي الميسدات Empty
مُساهمةموضوع: رد: عايز تعرف ازاي تفرمت جهازك وترجع الى كان عليه حتي الميسدات   عايز تعرف ازاي تفرمت جهازك وترجع الى كان عليه حتي الميسدات I_icon_minitimeالأربعاء يوليو 23, 2008 4:32 pm

بسملة حلوة

ألف شكر على الموضوع الرائع ومنتظرين المزيد

جزاك الله خيرا
http://www.ahlashabab1.yoo7.com

عايز تعرف ازاي تفرمت جهازك وترجع الى كان عليه حتي الميسدات
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-